tisdag 1 februari 2011

Så blev första dagen

God morgon alla läsare!
Tänk att jag under första dagen fick 59 unika besökare! Jag hoppas att ni alla vill fortsätta att titta in här :)

Att jag skulle starta min viktresa just i går var ganska oplanerat men det är lika bra att börja när motivtionen finns!

Maten blev det inte så bra med, blev mest frukt och det kan man ju inte leva på, ja jag åt en tallrik risgrynsgröt också. Barnen önskade potatismos och köttbullar så det gjorde jag till dom men det va jag inte alls sugen på så jag slarvade och hoppade över maten. Jag måste skärpa mig med ätandet, det är mitt största problem!
Vissa dagar är jag inte hungrig, vissa dagar kan jag gå en hel dag utan mat utan att känna någon hunger alls och andra dagar kan jag äta jätte mycket frukost och ändå bli hungrig igen efter någon timme...konstigt!
Men som sagt jag ska skärpa mig med maten, jag måste börja äta regelbundet.

Motion blev det inte så mycket av första dagen men jag började morgonen med 5 (ynka) intensiva minuter på motionscyklen och 50 sit ups.
På kvällen så satt jag åter på motionscyklen men gud vilken obekväm sadel det är, jag får så ont i min stackars rumpa! Denna gången blev det 15 minuter innan rumpan gav upp :)
Det blev en promenad i rask takt i 20 minuter. Jag måste hitta en bra runda för man tycker att man går jättelångt men det går fortare än man tro.
Jag avslutade kvällen med 50 sit ups innan jag hoppade in i duschen.

Sömn är också något jag måste bättra mig med, ska försöka få lite rutin på sömnen också, det är nog nyttigt för både kropp och själ.
(Detta inlägget satt jag och skrev alldeles för sent i går kväll.)

I dag är det en ny dag och nya tag!

2 kommentarer:

  1. Lite träning är bättre än ingenting, sj lyckad jag komma iväg 3 gånger i veckan. har en hel del att gå ner vägde när jag började den 11 jan 81,4kg och i dag vägger jag 79,2 hade önskat att jag hade gått ner lite med men men.

    SvaraRadera
  2. Oj, tre gånger i veckan är ju jättebra! Visst kan 2,2 kilo kännas lite men jag tror att gå ner sakta ger större chanser till ett varaktigt resultat! Men jag vet hur det är jag vill hellst gå ner så mycket som möjligt så fort som möjligt ;-)
    Lycka till!

    SvaraRadera