torsdag 3 februari 2011

Så blev tredje dagen

Maten fungerade inget vidare. Jag åt frukost sen har jag ätit lite middag, det är vad jag har ätit i dag :( Om jag får komma med ursäkter och undanflykter (vilket man inte får men det gör jag ändå) så var det så att de stora barnen åt lunch på skola och dagis, Tom jobbade och Theodor hade hög feber och ville bara ha "lälling" vilket han då fick. Och jag, ja jag var inte hungrig. 
Barnen äter mellanmål på eftermiddagen och det kan vara allt som tex fika, mackor eller tillagad mat. I dag blev deras mellanmål fika och det ville jag ju inte ha (eller jo jag ville men jag stod emot) så istället borde jag tagit mig en frukt men det gjorde jag inte utan det blev bara kaffe. (Jag vill bara tala om för alla att jag vet att man inte blir smal av att slarva med maten, jag har bara så svårt att få rutin på maten när det bara är jag själv som ska äta, men jag vill och ska skärpa mig!)


Motionen känner jag mig rätt nöjd med. Blev 20 minuters promenad (sen strejkade min fot) Sen blev det 15 minuter på motionscyklen och 15 minuter träning (sit ups och lite annat)
Det känns dock som att min kropp strejkar lite här och där men det är säkert för att den är otränad, jag får ta det lite lugnt nu i början.
Som ni kan läsa i inlägget här under så funderade jag på om jag hade fått hälsporre men jag tror nog att jag bara har gått lite fel och därför fått ont, jag får vila foten så mycket som möjligt de närmsta dagarna så blir den nog bra snart igen.

Sömnen gick det ju inte riktigt som jag ville med, varför ska det vara så svårt att komma i säng i tid???

Det här kortet på mig och Elias är taget onsdagen den 26:e januari 2011.
Jag vill verkligen inte se ut så här!!!


2 kommentarer:

  1. jag är sååå stolt över dig sandra! du fixar det här! prova att göra en omelet till lunch, det är bara proteiner! jag brukar göra på tre ägg, lite mjölk och purjolök! <3 hör av dig bara om det är nåt!! nästa gång ni kommer hit så får ni fruktsallad till fikat...

    SvaraRadera
  2. Ja omelett är ju smidigt att göra :-)
    Fruktsallad låter bra...gott åh nyttigt!
    Kram

    SvaraRadera