onsdag 2 februari 2011

Så blev andra dagen

I går hade jag fullt upp och hann tyvärr inte uppdatera här. Men så här blev andra dagen:

Maten fungerade bättre i går men jag måste fortsätta att jobba på en bättre rutin där. Jag föll även i sötsugsgropen för barnen hade ett kinderägg hemma och det kunde jag bara inte låta bli :(

Motionen blev i går först 5 minuter på motionscyklen, ja i går pallade jag faktiskt inte mer, jag hade så ont i benen och sen blev det 50 sit ups före frukosten. Sen på eftermiddagen så blev det en promenad på en timma med Evelina.

Sömnen då? Jo jag somnade i soffan vid 21.30 ungefär och sov till 23.00 när jag vaknade så kom jag på att jag somnat ifrån tvätten så det blev att fixa med den och sen lite annat smått som skulle fixas innan jag gick in och la mig i sängen vid 00.30 för att sedan sova till klockan 06.50. I kväll måste jag försöka somna i tid i sängen för att få tillräckligt många timmars sammanhängande sömn för jisses vad trött jag är i dag.

4 kommentarer:

  1. Ett tips är att köpa hem lite olika goda tuggumi som du kan stoppa i munnen när suget kommer,funkar ganska bra faktist (om det inte blir ett enooormt sug ;)) /kram Kate.

    SvaraRadera
  2. Ja jag har köpt hem ett paket tuggumi men får nog köpa hem några fler goda sorter :-)

    SvaraRadera
  3. Ett tips som funkar för mig om jag känner just detdära sötsuget och inte känner för o tugga på frukter och så är att gotta sig med efterrätter på burk, som är till för barnen igentligen men som ändå är gott för oss stora :) Som mangopuree, blåbärspuree osv

    SvaraRadera
  4. Ja det kanske är något :-) Jag har faktiskt köpt mig en Premium mint 70% För visst måste det vara nyttigare med mörk choklad än med vanlig mjölkchoklad? Dessutomså äter jag ju mindre de, en ruta räcker för jag är inte så förtjust i mörk choklad ;-)

    SvaraRadera