torsdag 10 februari 2011

Godis är gott...tyvärr :(

Gårdagen började verkligen bra, först tränade jag med crosstrainern och efter en dusch så tog blev det en promenad i den härliga solen. 1,5 timme var jag och Theodor ute och gick (eller ja Theodor åkte vagn).
På kvällen så skulle vi ha lite mys hela familjen eftersom det inte blev så mycket med det i helgen, vi tittade på Sunes jul, Tom hade köpt godis och jag kan säga att jag åt ganska mycket godis...varför måste godis vara så gott, choklad är min stora svaghet :(
Nu måste jag skärpa mig annars så kommer jag inte att ha gått ner mer nästa vecka utan snarare gått upp mitt 1.3 kilo igen och det vill jag ju inte! Varför ska det vara så svårt att låta bli sötsaker???
Någon som har tips på hur man blir av med sötsuget?

6 kommentarer:

  1. För mej har faktiskt sötsuget minskat rejält med att jag dricker Noka.
    Dels för att jag äter/dricker nått med 3-4 timmars mellanrum då blir inte suget lika starkt som när man hoppar över att äta.

    Största felet är att inte äta regelbundet!

    SvaraRadera
  2. Jag tror att krom tabletter ska ta udden av sötsuget,
    Kolla nätet eller hälsokost:)

    SvaraRadera
  3. Åhh vet precis hur de är att ha det där skitsuget efter godis... Men ät kanel till typ frukos på gröten, de är nämligen blodsocker sänknde och jag tycker de har hjälp mej väldigt bra! Och så har jag köpt hem 70 % mörk choklad med mintsmak!! Skitgott!!!
    Kramar K

    SvaraRadera
  4. du får säga till tom att inte servera godis framför näsan på dig :P godis är svårt men det finns ju viktväktargodis på ica om man verkligen måste ha godis. skittråkigt jag vet men ät frukt eller naturella nötter om man är sugen på nåt. lycka till!

    SvaraRadera
  5. Jag brukar skära upp olika grönsaker när jag är sugen på något typ som gurka, morötter, blomkål m.m som jag sedan doppar lite granna i en dipp ! Lite nyttigare än godis och är jätte gott :)

    SvaraRadera
  6. Jag hade skrivit svar till er alla i en och samma kommentar, tyvärr blev något fel när jag skulle skicka kommentaren och nu orkar jag inte skriva om allt igen...men tack för allt stöd, alla tips och ideér! ♥

    SvaraRadera