måndag 31 januari 2011

BMI



Ditt BMI är 34,6 vilket betyder att du har viktklassen Fetma. För att komma ner på normalvikt behöver du gå ner 23,5 kg.

Ja men det klarar man väll lätt tills man ska visa sig i bikini till sommaren ;-)

Men allvarligt talat så bli mitt första mål att gå ner från fetma till övervikt villket för mig innebär att gå ner till 73 kilo. Vad är då en rimlig tid för att gå ner 11,3 kilo? Vad tror ni?

Vill du räkna ut ditt BMI så kan du göra det här!

1/1 2011
(Karro: Vill du ha badrumsskåpet som du ser bakom mig i speglen ;-))

7 kommentarer:

  1. Usch va svårt!! Ta god tid på dig så kommer det gå,, sommaren låter kort. <3

    SvaraRadera
  2. Fast 11,3 kilo borde ju gå till sommaren...det är 17 veckor kvar till 1:a juni och 11,3/17=0,66
    Så mitt mål får alltså bli att gå ner 0,66 gram i veckan, men helst mer ;-)
    Sen har jag juh ändå en bra bit kvar men jag tror att om jag lyckas tappa 11 kilo så kommer jag iallafall börja trivas med mig själv även om jag fortfarande är överviktig.

    Kram <3

    SvaraRadera
  3. Oj...inte 0,66 gram i veckan utan 66 gram iveckan ska det ju stå :-D

    SvaraRadera
  4. Det ska stå 666 gram :-)

    SvaraRadera
  5. Hahaha...ja det ska det ju :-D Ja det är tur att alla verkar veta vad jag menar ;-)

    SvaraRadera
  6. Det kan nog gå om du kämpar:) Själv ska jag ner 15,5 kg till juli, ska gå!
    Började för övrigt med ett BMI på 52 för 4,5 år sedan så det går att minska i vikt:)

    SvaraRadera
  7. Jag håller tummarna för att du klarar ditt mål!
    Jo visst går det, problemet är att jag alltid vill gå ner så fort som möjligt (vem vill inte det?) Men om det ska bli ett varaktigt resultat så tror jag att det bästa är att det inte går för fort.

    SvaraRadera