måndag 31 januari 2011

Välkomna till min nya viktblogg

Då ska vi se hur öppen jag vågar vara på denna bloggen, det som känns jobbigast är att folk jag känner kommer läsa denna bloggen, visst skulle jag kunna öppna en anonym blogg men även om de i min närhet inte vet min vikt eller måttet runt magen så har de ju faktiskt ögon att se med så nog vet dom att jag har en hel del fett på kroppen och att det mesta sitter på magen!

Detta blir ingen blogg om någon som kommer börja träna sju dagar i veckan eller om en person som kommer börja leva på sallad. Nej jag har tre barn som i år fyller 8, 4 och 2 år och en man som just nu är anställd på Lernia och som inte riktigt vet hur hans arbetstider ser ut framåt så att börja i någon slags gympagrupp känns inte så aktuellt just nu. Dock kan jag tänka mig att börja styrketräna för det tycker jag är kul och det kan man ju boka tid till när det passar en själv.

Maten då, jo jag ska försöka börja göra lite nyttigare mat men jag gillar inte en massa bönor åh groddar och allt vad det heter så jag tänker fortsätta laga vanlig mat och ibland tänker jag göra såser med grädde...ja vanlig fet vispgrädde! Men jag ska försöka bli lite nyttigare och framför allt så ska jag sluta småäta!
Jag ska få äta godis men bara på helgen och då i måttliga mängder! Ja jag tror inte att det är maten som är mitt problem utan snarare att jag slarvar med att äta och då istället går och småäter, jag har ett enormt sötsug som jag måste lyckas bli kvitt! Ja och så måste jag röra på mig mer.

Så om jag sluta småäta en massa sötsaker och börja röra på mig mer så tror jag att jag kan bli av med en del fett.

Bilden är tagen den 1/1 2011
Och nej jag är inte gravid utan har bara ett väldigt överflöd av bukfett :(


7 kommentarer:

  1. Tycker du är modig, för det krävs mod att utelämna sig själv som det faktiskt är just med vikten, jag ska hålla alla tummarna för dig o jag tror att du dessutom kommer att lyckas, kram

    SvaraRadera
  2. Åhhh va spännande! Och jag håller med föregående talare. Du är supermodig!! Kul att följa dej; hejje hejja!
    Kram K

    SvaraRadera
  3. Tack snälla ni!
    Frågan är om jag vågar visa mig ute mer? ;-)
    Jag kommer nog absolut inte våga köpa något onyttigt en vardag på Hemköp...isåfall får jag nog säga högt och tydligt "Det är INTE till mig, det är till BARNEN!!!" :)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Kommer gå bra sandra, jag tror på dej!!!

    Gör som jag å många andra uteslut pasta, ris och potatis så kommer du väldigt långt!

    Lycka Till!!

    SvaraRadera
  5. Annki: Fast jag tror inte att jag kan utesluta det, hur gått är det med bara kött, sås och sallad typ? ;-) Jag prövar först på mitt sätt och ser om det funkar men blir det tvärstopp på viktnedgången så kanske jag utesluter pasta, ris och potatis :)
    Jag har även skickat in så att jag ska få ett smakprov från Noka, ska bli spännande att smaka :)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Hejja, hejja ! Har oxå en blogg där jag skriver om min viktminskning fast nu har jág inte skrivit på länge för jag har virus på min data och så funkar det inte att skriva på nåt konstigt sätt men ska ordna det snart ! :D

    Och du: Man blir så enormt taggad av att skriva i bloggen om hur det går med vikten !

    SvaraRadera
  7. Tack :) Jag va inne på din blogg, va duktig du är!
    Ja jag längtar tills man förhoppningsvis får visa upp lite resultat på bloggen!

    SvaraRadera