söndag 25 september 2011

Jag är tillbaka :-)

Hej!
Jag gav visst upp trotts bloggen, men nu är jag nog på gång igen.
Min nuvarande vikt vet jag inte då min våg har lagt av men ska nog lyckas ta reda på vad jag väger.
I onsdags provade jag på Sumba-fun och i dag provade jag Free Powerbox.
I morgon funderar jag på att prova Styrka och Stretch. Dessa tre + Kondition & Styrka på tisdagar och torsdagar kan man gå på för 600 kr, helt okej pris tycker jag!
Är så bra med att Tom (nästan) aldrig jobbar kvällar längre så jag kan träna varje vecka. Även om det blir lite kaos på söndagar och onsdagar då Tom har bandy innan, men det funkar :-)

Det jag hade tänkt att skriva om är maten, jag måste verkligen skärpa mig och börja äta ordentligt!!! I dag har jag verkligen slarvat, Tom var på kurs så jag lagade mat efter barnens önskemål och sedan satt jag och gjorde dom sällskap när de åt men jag åt inget själv. I dag har jag ätit en macka, druckit kaffe och ätit tre bananer...behöver jag säga att jag höll på att svimma när jag var och tränade??? Så svettig och äcklig åkte jag till Hemköp efter träningen och handlade enbart sådant jag själv ville ha, försökte tänka lite nyttigt men det viktigaste är ju att jag köper sådannt jag vet att jag kommer äta. Nu har jag ätit en skål med vaniljyoghurt och Start och druckit apelsinjuice...gott!!!

Och jag vet att man ska äta regelbundet för att gå ner i vikt men jag tycker verkligen att det är så tråkigt att äta!!! En sak är när man är bortbjuden eller har middagsgäster men till vardags är mat verkligen ett nödvändigt ont. Önskar att jag kunde njuta av att sitta och äta frukost men det går inte! Ibland mår jag illa bara av tanken på att äta mat, istället blir jag sötsugen och tar gärna en kaka eller två...eller lite godis :( Men nu jäklar ska jag äta frukost, mellanmål, lunch, mellanmål och kvällsmat! Jag ska tvinga mig själv att äta varesig jag vill eller inte ;-)

2 kommentarer:

  1. Det är ju just det som är grejen med att äta regelbundet, man har inte samma sötsug!!!

    SvaraRadera
  2. Så sant Annki och det är jag ju väl medveten om, så nu måste jag tvinga mig själv att äta var tredje timma :-)

    SvaraRadera